Wednesday, May 14, 2014

Στα γρήγορα

Μετά από τόσο διάστημα αποχής, ίσως να περιμένετε κάποιο μεγάλο άρθρο, αλλά εγώ γράφω απλά μερικά πράγματα στα γρήγορα, σε ένα διάλειμμα από τη δουλειά που κάνω. Δεν θα το έγραφα καν, αλλά τις τελευταίες μέρες επικοινώνησαν μαζί μου πολλοί φίλοι και γνωστοί, μου περιέγραψαν την κατάσταση στα σχόλια του blog, και αποφάσισα να γράψω κάτι, απλά για να μην ξεφεύγουμε εντελώς:

1) Το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζω κάποιες σοβαρές δυσκολίες, και δεν έχω χρήμα/χρόνο για να γράψω. Μην περιμένετε κάποια "επιστροφή" ή κάτι τέτοιο. Οι υπόλοιπες ασχολίες μου είναι τόσο πιεστικές, που δε μου αφήνουν χρόνο, και ότι λεφτά βγάζω από τη δουλειά (που δεν είναι και πολλά), φεύγουν σε κάποιες άλλες υποχρεώσεις που έχω, με αποτέλεσμα να χρειάζεται...να δουλέψω ακόμα πιο σκληρά για να καλύψω τα έξοδα μου.

2) Για το ζήτημα της οικονομικής ενίσχυσης στο blog, δε νομίζω ότι έχει νόημα πλέον να το συζητάμε καν, διότι έχω πειστεί ότι οι περισσότεροι δεν έχουν σκοπό να διαθέσουν ούτε καν 1 ευρώ/μήνα. Το αν κάνουν καλά ή όχι, και το αν η προσπάθεια στο Blog αξίζει ή όχι, το αφήνω στην κρίση σας. Η συζήτηση αυτή  επαναλαμβάνω ότι δεν έχει νόημα για εμένα, γιατί το να λαμβάνω 5-10 ευρώ το μήνα όπως λάμβανα προφανώς δεν επαρκούν, και δεν έχω το χρόνο για να γράψω και να πηγαίνω και στη δουλειά ταυτόχρονα. Οπότε, όσο και αν το θεωρώ σημαντικό και αν μου αρέσει, απλά το σταματώ.

3) Με ενημέρωσαν, και το είδα και εγώ πλέον στα σχόλια, ότι κάποιοι είχαν την ιδέα να στείλουν mails σε media τύπου unfollow, επίκαιρα, κτλ. Τους ευχαριστώ, και η ιδέα τους ήταν όντως καλή, αλλά υπάρχει το εξής πρόβλημα: Πριν κάποιο καιρό, είχε γίνει μια προσπάθεια επικοινωνίας με τέτοια έντυπα, και...με απέρριψαν. Δε θα με πείραζε αν διάβαζαν αυτά που έγραψα και δεν τους άρεσαν, αλλά βασικά δε δέχονταν καν να διαβάσουν τα άρθρα μου. Δεν ξέρουν καν τη θεματολογία, ούτε βέβαια το περιεχόμενο τους, απλά στάθηκε αδύνατο να πειστούν να τους ρίξουν μια ματιά έστω. Αν εσείς ως αναγνώστες θέλετε να προσπαθήσετε, σας εύχομαι καλή επιτυχία, και θα σας είμαι ευγνώμων αν τους καταφέρετε έστω να δοκιμάσουν να διαβάσουν κάτι και μετά να το κρίνουν, αλλά πάντως οφείλω να σας προειδοποιήσω, ώστε να μην έχετε υψηλές προσδοκίες. Η δημοσιογραφία στην Ελλάδα, ακόμα και στα media του "προοδευτικού χώρου", είναι ένα πολύ κλειστό κύκλωμα. Επίσης, ακόμα και αν διαβάσουν τα άρθρα μου, δε ξέρω αν θα τους ενδιαφέρουν, διότι οι περισσότεροι απλά βολεύονται με το να λένε στο αριστερό κοινό αυτά που θέλει να ακούσει, και παίρνουν ως αντάλλαγμα μεγαλύτερες πωλήσεις στα περίπτερα από τους αριστερούς αναγνώστες τους (γι' αυτό πχ και κανένας δεν έγραψε κάτι αρνητικό για περιπτώσεις όπως η ΕΡΤ, ή για την στάση της αριστεράς στο θέμα. Δε νομίζω ότι υπάρχει και πολύς χώρος για απόψεις όπως αυτή που είχα γράψει εγώ τότε, γιατί απλούστατα αν δημοσιεύσουν τέτοια πράγματα, θα χάσουν τους ροζ αριστερούς που τώρα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των αναγνωστών τους, και θα τους φάει η μαρμάγκα).

Τέλος πάντων, άλλο χρόνο δεν έχω, και δεν μου αρέσουν οι αποχαιρετισμοί, τα μεγάλα λόγια, κτλ. Ευχαριστώ όσους στήριξαν την προσπάθεια, ευχαριστώ όσους ενδιαφέρθηκαν τώρα που σταμάτησα, και αν θέλετε να συνεχίσετε την προσπάθεια, στέλνοντας mails στα διάφορα περιοδικά, κτλ, σας ευχαριστώ διπλά. Δυστυχώς, εγώ δεν έχω άλλες δυνάμεις για να συνεχίσω

8 comments:

  1. τιμια η εξηγηση του Τσαφ.

    ReplyDelete
  2. Λυπαμαι πολυ που δεν συνεχιζεις.
    Ηταν πολυ καλο οσο κρατησε.

    ReplyDelete
  3. Γιάννη, καλό θα ήταν να μας έλεγες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς αντιμετώπισαν τις προτάσεις που τους έκανες για συνεργασία τα συγκεκριμένα περιοδικά.

    ReplyDelete
  4. Τέλος εποχής λοιπόν! Ήταν ένα blog το οποίο επισκεπτόμουν καθημερινά! Θα μου λείψει και θα έχω την ελπίδα οτι ίσως κάποτε ξεναγράψεις.

    ReplyDelete
  5. ελπιζω να ξαναγραψεις

    ReplyDelete
  6. Δηλαδή ρε συ δεν διαθέτεις ούτε ενα 10λεπτο την μερα για να γραψεις μια αράδα σαν να γραφες στο τουίτερ;
    Τελος πάντων.
    Σε διάβαζα φανατικά αλλά ειλικρινά με κούρασε όλο αυτό το σήριαλ.

    Αντε, καλή συνέχεια.

    ReplyDelete
  7. Δηλαδή όλα αυτά τα άρθρα έγιναν με σκοπό να προκύψει οικονομικό κέρδος;

    Aυτό ήταν όλο; Μια επένδυση που δεν απόδωσε και τώρα αποσύρεται;

    Γιάννη επίτρεψε μου να σε ρωτήσω: Γιατί "αυτοκτονείς" συγγραφικά;

    Μπορεί να μην είσαι καλός στο να κερδοσκοπείς, αλλά τουλάχιστον ψάξε μήπως και είσαι καλός στο να γράφεις, εμένα τουλάχιστον, αλλά απ' ό,τι βλέπω και σε αρκετούς αναγνώστες σου, έτσι μας φάνηκες.

    Είναι κρίμα να απαξιώνεις έτσι όλη αυτή τη δουλειά που έχεις φτιάξει σ΄αυτήν εδώ την ιστοσελίδα.
    Καλή τύχη σου εύχομαι.

    “Είναι σαν τα χρήματα να είναι καταραμένα - αφού όλοι οι συγγραφείς χάνουν το ταλέντο τους, μόλις αρχίσουν να γράφουν έναντι αμοιβής. Σωρεία κακών συγγραφέων ζει από την ανόητη επιθυμία του κοινού να διαβάζει ότι έχει τυπωθεί - κυρίως δε τα κείμενα δημοσιογράφων, όπου στα αγγλικά η λέξη «δημοσιογράφος» σημαίνει «ο άνθρωπος που μοχθεί για το μεροκάματο».

    Μόνο εκείνος που γράφει αποκλειστικά για να εκφράσει αυτά που θέλει να πει, χωρίς να έχει την ανάγκη της κοινωνικής καταξίωσης ή των χρημάτων, γράφει πράγματα που αξίζει να γραφτούν. Είναι καλά λοιπόν να αποφεύγουμε να διαβάζουμε ή να ακούμε όλους τους άλλους - επειδή ο χρόνος είναι το πολυτιμότερο αγαθό που διαθέτει ο άνθρωπος"
    (A.Schopenhauer, με παρεμβάσεις).

    ReplyDelete
  8. Είναι φανερό ότι ο Γιάννης έχει δυσαρεστηθεί γιατί ο κόσμος δεν του έδωσε λεφτά. Και αυτό τον έχει κάνει να πεισμώσει.Τα blogs δεν είναι εμπορικές επιχειρήσεις για φέρνουν υποχρεωτικά χρήμα. Blogs όπως το roides,το vapsomalliades, το jungle-report υπάρχουν και λειτουργούν χωρίς την προϋπόθεση του κέρδους. Ο Γιάννης θα έπρεπε να διδαχθεί απ' αυτό και να γράφει όπως και όποτε μπορεί χωρίς να ζητάει αναγκαστικά λεφτά από τους αναγνώστες.

    ReplyDelete